Gazellevirksomheden Shoe the Bear bliver en del af Soya Concept

Mergers & Acqusitions  Skrevet den 24.05.2018

Et nyt samarbejde mellem to hastigt voksende modeselskaber, skal danne grobund for yderligere vækst og mere fokus på e-commerce.

Modesuccesen Soya Concept har tilføjet skofirmaet Shoe the Bear til familien. Shoe the Bear, som har haft stor succes med online handel, bliver formelt et datterselskab under Soya. Ejerne af Shoe the Bear, Thomas Frederiksen og Jakob Fuglsang, bliver medejere, og kommer fortsat til at fokusere på e-handel, når de skal stå i spidsen for en fælles onlinehandelsplatform for Shoe the Bear, Soya Concept og Soyas nye brand, Leveté Room.

Om samarbejdet med Shoe the Bear siger Soya: "Shoe the Bear er hamrendedygtige til e-commerce. Vi er sikre på, at vi sammen kan hjælpe hinanden. Fremadrettet har vi selvfølgelig lavet vækstmål, men det er ikke noget vi sætter tal på eksternt," udtaler økonomidirektør i Soya, Mogens Olesen, til Børsen.

Adm. direktør i Shoe the Bear, Thomas Frederiksen, tilslutter sig: ”Det her samarbejde viser med al tydelighed, at begge virksomheder har sult på meget mere. Vi har hver især oplevet en flot vækst over en årrække, men vores fælles ambitionsniveau er langt større. Derfor giver det rigtig god mening, at vi nu forener kræfterne for at realisere de ambitioner,” siger han til Dansk Mode & Textil.  

DELACOUR Advokatfirma har med advokaterne Carl Erik Skovgaard og Patrick Møller Toftegaard i spidsen, repræsenteret Shoe the Bear i processen. Carl Erik Skovgaard ønsker begge virksomheder tillykke, og fortæller at det på flere måder har været et givtigt forløb: ”Det bekræfter endnu en gang, at kompetente e-commerce-teams, der formår at skabe en høj vækst i en vertikal, ofte kan bruges i andre vertikaler. Som M&A-advokat har det været en interessant og lærerig proces - hvor det ikke kun drejede sig om købesum og juridiske vilkår - men i lige så høj grad at være med til sikre en god forventningsafstemning og en holdbar businessplan for parternes samarbejde.