DELACOUR rådgiver ejerne af DIS/PLAY om salg til AKQA

Mergers & Acqusitions  Skrevet den 01.09.2017

Det digitale bureau, AKQA, forsætter sin europæiske ekspansion og kan nu tilføje Danmark over listen af lande med kontorer.

AKQA, som i forvejen er tilstede i mere end 20 lande verden over, har slået sig sammen med det førende danske digitale bureau, DIS/PLAY, ved at opkøbe 75% af virksomheden. Med mere end 100 ansatte i København og Aarhus, har DIS/PLAY virksomheder som ECCO, Amnesty International og Vestas på deres kundeliste.

For DIS/PLAY er det nye samarbejde en drøm der bliver til virkelighed. På firmaets hjemmeside beskriver adm. direktør Steffen Blauenfeldt Otkjær entusiasmen med denne sammenligning: ”…det her svarer til, at Real Madrid henter dig for at spille i Champions League. På et hold fuld af branchens mest talentfulde spillere. Vi er utroligt spændte over de muligheder, det skaber for både vores kunder og vores medarbejdere.” DIS/PLAY spiller i sandhed med ‘de store drenge’ nu, da store indflydelsesrige virksomheder som Google, Nike, Virgin Atlantic, Tag Heuer, BBC og Jamie Oliver pryder AKQA’s kundeliste.

I en pressemeddelelse udtrykker CEO i AKQA, Ajaz Ahmed, hvordan man som virksomhed længe har haft et ønske om tilstedeværelse i netop Danmark, som han beskriver som “en af verdens mest indflydelsesrige, vellidte og respekterede nationer”. Det mål er nu opnået gennem samarbejdet med DIS/PLAY: “Det har længe været et ønske for AKQA at få et studie i Danmark, og takket være vores partnerskab med DIS/PLAY, er dette ønske nu blevet en realitet. I vores samtaler, der førte til dette partnerskab, stod det hurtigt klart, at DIS/PLAY’s værdisæt afspejler AKQA’s”, lyder det fra Ajaz Ahmed.

Med partner og advokat, Peter Bruun Nikolajsen, i spidsen, har advokatfirmaet DELACOUR rådgivet ejerne af DIS/PLAY under hele salgsprocessen.

AKQA er en del af WWP-koncernen; en leder på markedet inden for marketingkommunikation, med kontorer i 112 lande og mere end 205,000 ansatte verden over.